KARTA USŁUGI
Urząd Miejski Kalisz Pomorski

INFORMACJA O LASACH

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym (t.j. Dz. U. z 2025 r.,
poz. 176).

1. Informacja przeznaczona jest dla osób fizycznych będących właścicielami lasów, posiadaczami samoistnymi lasów, użytkownikami wieczystymi lasów, posiadaczami lasów stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego.

I. WYMAGANE DOKUMENTY

1. Informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych - IN-1 wraz z załącznikami do informacji: ZIN-1, ZIN-2, ZIN-3

 II. TERMIN SKŁADANIA DOKUMENTÓW:
* osoby fizyczne są obowiązane złożyć właściwemu organowi podatkowemu informację o nieruchomościach i obiektach budowlanych, sporządzoną na formularzu według ustalonego wzoru,
w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie albo wygaśnięcie obowiązku podatkowego w zakresie podatku od nieruchomości lub od dnia zaistnienia zdarzenia

Zgłaszając nabycie lub zbycie nieruchomości, należy okazać do wglądu akt notarialny. 

W przypadku podpisania informacji podatkowej przez pełnomocnika istnieje obowiązek złożenia pełnomocnictwa do podpisywania informacji podatkowych.

W celu łatwiejszego i szybszego kontaktu należy w deklaracji podatkowej wskazać numer telefonu kontaktowego lub adres poczty elektronicznej (e-mail). 

 III. MIEJSCE I SPOSÓB SKŁADANIA DOKUMENTÓW

* w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Kaliszu Pomorskim - na parterze Urzędu
lub w sekretariacie - pokój nr 7,

* listownie na adres: Urząd Miejski w Kaliszu Pomorskim, Referat Podatków i Opłat Lokalnych,
ul. Wolności 25, 78 - 540 Kalisz Pomorski,

* elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP na adres: EPUAP: /k4y2kdl36t/SkrytkaESP 
lub za pośrednictwem e-Doręczeń na adres: AE:PL-25109-98621-GTFTC-18